DISPERSIVE PRISM / CEILING

 photo 2015_03_dispersive-prism5_zpslg9hm443.jpg
Comission ceiling painted in Kuwait city, Kuwait. 2015


A dispersive prism is a type of optical prism, usually having the shape of a geometrical triangular prism. It is the most widely known type of optical prism, although perhaps not the most common in actual use. Triangular prisms are used to disperse light, that is, to break light up into its spectral components (the colors of the rainbow)

Prism dispersion played an important role in understanding the nature of light, through experiments by Sir Isaac Newton and others.

Inspired in this concept, I illustrated a metaphorical color prism where the filter of the light is a person, but instead of light, the person filters  the universe, (everything that is surrounded him and also is part of him) he makes as a filter and transform all in color that projects to other "universes".

Thanks to Visual Therapy
----------

Pintura en techo comisionada en la ciudad de Kuwait, Kuwait. 2015

Un prisma dispersivo es un tipo de prisma óptico, por lo general tiene la forma de un prisma triangular geométrico. Es el tipo más ampliamente conocido de prisma óptico, aunque quizás no el más común en el uso real. Los prismas triangulares se utilizan para dispersar la luz, es decir, para romper la luz en sus componentes espectrales (los colores del arco iris)

El prisma dispersivo jugó un papel importante en la comprensión de la naturaleza de la luz, a través de experimentos realizados por Sir Isaac Newton y otros.

Inspirado en este concepto, ilustré un metafórico prisma de color, donde el filtro de la luz es una persona, pero en vez de la luz, la persona filtra el universo, (todo lo que le rodea y que a su vez forma parte de él) la persona hace de filtro y transforma todo lo que recibe de su entorno en color, y a su vez lo proyecta a otros "universos".

Gracias a  Visual Therapy

 photo 2015_03_dispersive-prism_low_zpsmfigcmx3.jpg

 photo 2015_01_sketch_zpsxsrq8fix.jpg


 photo 2015_03_dispersive-prism1_zpskc34zywz.jpg

 photo 2015_03_dispersive-prism2_zpsn7g7cdns.jpg

 photo 2015-03-05-22.06_zpscdbcbrqy.jpg

 photo 2015_03_dispersive-prism6_zpsakcg27r5.jpg

 photo 2015_03_dispersive-prism4_zpsji5baaoq.jpg

Comments